De geslaagde nagel-spiek manier

NOTD nagelspieken1
Met de examens voor de deur, zou het nu niet handig zijn om op een vernieuwende manier te spieken. Vergeet het schrijven op je armen, benen, nek en gezicht. Vergeet de duizenden post-its en kleine briefjes in je pennenzak, atlas of rekenmachine. Vandaag zal ik je DE manier uitleggen hoe jij een niet-welverdiende 10 krijgt.
NOTD nagelspieken
De enige voorwerpen die je nodig hebt, zijn een (haast) doorzichtige nagellak, een tissue en een bic. Het werkt als volgend. Verknip een laagje van de tissue in de vorm van je nagels, denk aan nagelstickers. Schrijf op elk stukje tissue zo klein mogelijk de meest essentiële gegevens. Het beste is als je nagelbed erg breed of lang is, maar op kleine nageltjes kan ook wel een woord of een datum staan. Werk nagel per nagel. Breng een laagje nagellak aan en druk er zo snel mogelijk je tissue-velletje op. Als deze vrij stevig zit en de onderste laag is opgedroogd breng je nog een laagje aan voor extra stevigheid. Pas deze manier toe op al je nagels en je bent helemaal gereed voor je examen!
NOTD nagelspieken2
Met de geslaagde nagel-spiek manier heb je altijd je informatie bij de hand. Het werkt het beste als je nog een matte topcoat aanbrengt. Moet jij je examen maken in het bijzijn van toezichthoudende leerkrachten zijn hier nog enkele adviezen.
Wanneer je een leerkracht ziet afkomen, grijp dan je papieren zo vast dat je nagels eronder verstopt zitten, snuit je neus met je vingers in de zakdoek geknoopt of trek je kleren recht.
NOTD nagelspieken3
Dit artikel is natuurlijk een grapje he (of niet?). De tijd die je gebruikt om deze nagels te maken, kun je beter besteden aan leren. Veel leerplezier!

Wat zijn jouw leertips?

29 reacties op ‘De geslaagde nagel-spiek manier

    • Jasmine

      Oh dat klinkt als het rampscenario. Het gevoel dat je hersenen gewoon letterlijk een zeef zijn. Helemaal herkenbaar. Hopelijk krijg je maandag opeens een geweldige openbaring en komt alles wat je dacht niet te weten terug. Zal voor je duimen =]

  1. Yak Man

    HAHA, geniaal :b. Heb ik een keer gedaan, maar dan gewoon op nagellak maar lukte niet echt. Toen ik nog op de Chinese school zat, schreef ik gewoon alles meteen op de tafel of ik schreef het op mijn gum of ik schreef het op een papiertje en deed dat in mijn pen -zo’n doorzichtige pan met een dop- :P. Dat was toen ik nog 10 of zoiets was XD

Plaats een reactie